16:27 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بورس اوراق بهادار تهران

«فلزات اساسی» در صدر برترین گروه‌ معاملاتی
در جریان معاملات امروز (شنبه، هشتم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۳ واحد کاهش، به رقم ۳۷۰ هزار و ۴۲۶ واحد را به ثبت رساند.
رنگ سبز بر قامت شاخص کل در آخرین روز هفته
در جریان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵۰ واحد کاهش، به رقم ۳۷۶ هزار و ۴۹۶ واحد را به ثبت رساند.
الزام سازمان بورس به بانک ملت برای برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی
پس از بررسی صورتهای مالی 6 ماهه بانک ملت در خصوص تغییرات با اهمیت در اطلاعات مذکور با این شرکت مکاتبه شد.
کنفرانس شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشی برگزار می‌‎شود
به‌منظور شفاف‌سازی برخی ابهامات در صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های پالایشی، کنفرانس اطلاع‎‌رسانی این شرکت‌ها برگزار می‌شود.
افزایش شاخص کل طی مهرماه
ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در یک ماه منتهی به ۳۰ مهر، نسبت به شهریور کاهشی شد؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس افزایش ۳.۶ درصدی را به ثبت رساند.
معاملات قراردادهای اختیار معامله «وغدیر» آغاز می‌شود
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از یکشنبه، ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله بر سهام یک شرکت خودرویی
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت سایپا در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از یکشنبه، ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
آغاز عملیات بازارگردانی بر «لخزر»
عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی شرکت پارس خزر از امروز سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه آغاز می‌شود.
آغاز معاملات قراردادهای اختیار معامله «شبندر»
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
معاملات قراردادهای اختیار معامله «کگل» آغاز می‌شود
دوره معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سررسید بهمن ۱۴۰۰، از چهارشنبه، ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
انتشار اوراق اجاره سهام هیبریدی (ترکیبی) از طریق توثیق و رتبه‌بندی در بازار سرمایه
روز دوشنبه مورخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۰، برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور اوراق اجاره سهام هیبریدی یا ترکیبی از توثیق و رتبه‌بندی منتشر می‌شود.
عرضه صکوک اجاره سهام ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "صمعاد۴۰۷" عرضه عمومی خواهد شد.
تأیید نشدن معاملات؛ اقدامی قانونی براساس دستورالعمل‌ و ضوابط
تأیید نشدن معاملات بر اساس مواد قانونی موجود در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و پس از بررسی کارشناسی انجام می‌شود.
گزارش سوت‌زن‌ها؛ از اعلام جرم تا گزارش شفافیت
در نیمه نخست سال از میان گزارش‌های ارسالی سوت‌زن‌ها، حدود ۱۰ پرونده به گزارش تخلف یا اعلام جرم منتج و در بررسی بیش از ۳۰ گزارش، در راستای ارتقای شفافیت، ناشر ملزم به ارائه گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال شد و اقدامات پیشگیرانه نظارتی انجام پذیرفت.